دنيا
درهم و برهم
 
 
سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:فناوري اطلاعات, :: 9:46 ::  نويسنده : m

 

لوگوي جديد اپل بعد از فوت استيو جابز

 

محصولات بعدي اپل

با توجه به چرخه ۱۲ ماهه محصولات اپل به اطمينان مي توان گفت كه محصولات اپل تا يكسال آينده در مسير طراحي نهايي و توليد قرار دارند و اثر خلاقيت و نگاه استيو جابز در آنها ديده خواهد شد. iPhone 5 محصولي طراحي شده است و iPad 3 نيز به زودي معرفي خواهد شد و به احتمال زياد همگرايي سيستم عامل iOS و سيستم عامل Mac OSX در يك سال آينده مشهود خواهد شد.
برخي اختراعات جديدا ثبت شده توسط شركت اپل و همچنين اطلاعات درز كرده از درون شركت اپل نشان ميدهد كه اين شركت قصد دارد تا دنياي رسانه هاي تصويري و تلويزيون را نيز همچون موسيقي متحول كند و محصولات جديدي در مسير تحقيق و طراحي قرار دارند كه همگي از نگاه آينده نگرانه و خلاقانه استيو جابز بهره برده اند.
با اين توصيف به نظر مير سد كه شركت اپل تا ۲ سال آينده مسيري از قبل طراحي شده دارد كه با معرفي محصولات جديد و ارتقا و بهبود محصولات نرم افزاري و سخت افزري فعلي همراه خواهد بود.
در طول سه سال آينده اپل همچنان به پيشرفت خود ادامه خواهد داد و به تدريج از يك شركت برتر در توليد سخت افزار به يك شركت برتر در ارايه زيرساخت هاي رسانه هاي ديجيتال تبديل مي شود. البته با توجه به نبودن نابغه اي به نام استيو جابز به تدريج ساختار مديريتي شركت اپل تغيير كند و كمي باز تر شود و نقش عقل جمعي در تصميم گيري هاي آن بيشتر گردد.

آينده شركت اپل...........................



ادامه مطلب ...


در صورتی که دوست دارید تا با سرعت بیشتری با كامپيوتر کار کنید و خود را حرفه ای تر نشان دهید ترفندی فوق العاده را برای شما در نظر گرفته ایم. قصد داریم تا بیش از 200 کلید میانبر در محیط ویندوز XP را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها میتوانید به طور کامل کارهایی که میتوانید با موس انجام دهید را باكيبورد شبیه سازی کنید.

 

کلیدهای عمومی
Esc لغو عملیات در حال انجام.
F1 راهنما.
F2 در حالت عادی تغییر نام آیتم (های) انتخاب شده. در برنامه های قدیمی تر (معمولأ تحت DOS) ذخیره فایل جاری.
F3 جستجو.
F4 باز کردن لیست پایین رونده نوار آدرس.
F5 به روز آوری یا ربفرش.
F6 مانند کلید Tab بین اجزای مختلف پنجره جاری گردش می کند.
F10 پرش به منو های اصلی یک پنجره مثل File ،Edit ،View و غیره.
F11 پنجره جاری را تمام صفحه می کند.
PrtScr در ویندوز از کل صفحه نمایش یک عکس می گیرد و آن را در حافظه کلیپ بورد قرار می دهد و میتوان در یک برنامه ویرایش عکس مثل MS Paint آن را Paste کرد.
Tab بین اجزای پنجره جاری گردش می کند.
Space در حالت مرورگر اینترنت اکسپلورر صفحه جاری را به پایین می برد و مثل Page Down عمل میکند.
Backspace در حالت عادی یعنی در مرور ویندوز یک مرحله به بالاتر میرود (معادل Up) و در مرورگر اینترنت اکسپلورر معادل Back است.
Home رفتن به اول خط در حالت ویرایش متن و رفتن به اول صفحه در حالت مرور.
End رفتن به آخر خط در حالت ویرایش متن و رفتن به آخر صفحه در حالت مرور.
Page Up در حالت مرور چه در اینترنت و چه در ویندوز و معمولأ همه جا صفحه به صفحه به بالا می رود.
Page Down در حالت مرور چه در اینترنت و چه در ویندوز و معمولأ همه جا صفحه به صفحه به پایین می رود.

ترکیبات کلید Ctrl
Ctrl+Q در بعضی از برنامه ها خروج است.
Ctrl+W در اکثر برنامه هایی که چند فایل را باهم باز می کنند مثل MS Office ،Adobe Photoshop ،Internet Explorer و... فایل باز شده جاری را می بندد.
Ctrl+E جستجو در مسیر جاری.
Ctrl+R تازه کردن صفحه معادل کلید F5 و ربفرش.
Ctrl+Y وقتی که یک عمل به عقب باز میگردیم (Undo) این کلید ها یک عمل به جلو می روند (Redo). البته در بعضی برنامه ها، معمولأ محصولات آفیس مایکروسافت اینگونه هستند.
Ctrl+I باز کردن قسمت علاقه مندی ها.
Ctrl+O باز کردن فایل جدید در اکثر برنامه ها، معادل File > Open میباشد.
Ctrl+P پرینت گرفتن در اکثر برنامه ها.
Ctrl+A انتخاب همه آیتم ها.
Ctrl+S در اکثر برنامه ها ذخیره فایل جاری.
Ctrl+D در اینترنت اکسپلورر صفحه باز شده جاری را به علاقه مندی ها اضافه می کند (معادل Favorites > Add To Favorites) و در ویندوز هم آیتم (آیتم های) انتخاب شده را پاک می کند.
Ctrl+F جستجو.
Ctrl+H معادل History (ابته در ویرایشگر Notepad معادل Find / Replace است).
Ctrl+L در اینترنت اکسپلورر معادل File > Open است.
Ctrl+Z بازگشت به آخرین عملیات انجام شده.
Ctrl+X انتقال (برش) آیتم مورد نظر در حافظه کلیپ بورد.
Ctrl+C کپی آیتم مورد نظر در حافظه کلیپ بورد.
Ctrl+V فراخوانی آیتم مورد نظر از حافظه کلیپ بورد.
Ctrl+B پنجره سازماندهی علاقه مندیها (Organize Favorites) را باز می کند.
Ctrl+N در اینترنت اکسپلورر (تقریبا تمامی مرورگرها) یک پنجره جدید باز می کند.
Ctrl+F1در اکثر برنامه های مختلف راهنمای برنامه را باز می کند.
Ctrl+F4 باز کردن لیست پایین رونده Address Bar در مرورگر اینترنت اکسپلورر.
Ctrl+F10 باز کردن منو های بالای پنجره برنامه ها.
Ctrl+Backspace موقع ویرایش متن همان کار Backspace را انجام می دهد با این تفاوت که به جای پاک کردن کاراکتر به کاراکتر کلمه به کلمه پاک می کند.
Ctrl+5 معادل Select All در اکثر ویرایشگر های متنی.
Ctrl+Home درحالت ویرایش مکان نما را به اول صفحه انتقال می دهد.
Ctrl+End درحالت ویرایش مکان نما را به آخر صفحه انتقال می دهد.
Ctrl+Insert کپی آیتم(های) انتخاب شده در حافظه کلیپ بورد.

 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 12 دی 1390برچسب:فناوري اطلاعات, :: 11:35 ::  نويسنده : m
سامسونگ،گالكسي نوت یعنی آخرین دستگاه اضافه شده به خانواده گالكسی اش را هفته آینده در بازار محلی عرضه خواهد كرد.
به گزارش انجمن دانشجویان خبرنگار ایسنا، نوت، تركیبی از تبلت و تلفن هوشمند است كه اجرای مداوم ایده های نوآورانه این غول فناوری كره جنوبی را نشان می دهد.
نوت با داشتن صفحه نمایش بزرگ ۵.۳ اینچی سوپر آمولد HD، فوق العاده باریك و سبك وزن است.
گالكسی نوت هم چنین با دوربین پیشرفته ۸ مگاپیكسلی و پردازنده دو هسته یی ۱.۴ گیگاهرتزی و باتری قوی ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعت خود، كارایی بسیار بالایی دارد.


چهار شنبه 20 مهر 1390برچسب:فناوري اطلاعات, :: 20:48 ::  نويسنده : m

مهندسی فناوری اطلاعات

IT   يا فناوری اطلاعات یک مولفه حیاتی زندگی مدرن است که با ماهیتی ميان رشته ای یکی از مهمترین حوزه های فناوری نوین را تشکیل می دهد. امروزه در جوامع پیشرفته، فناوری اطلاعات شاهرگ بیشتر سازمان ها و مراکز تجاری محسوب می شود و در ارتباطات مورد نیاز یک جامعه ی مدرن نقش اساسی دارد. این رشته از نظر عملیاتی یک رشته میان رشته ای بین کامپیوتر، صنایع و برق است. بحث های مدیریت اطلاعات و فرآیند های آن از سلسله  بحث های رشته صنایع و رشته برق است و بخصوص گرایش مخابرات، انتقالات مرتبط با اطلاعات و داده ها را برعهده دارد.

 

IT   را می توان استفاده بهینه از اطلاعات برای کاربردهای مختلف دانست؛ یعنی متخصص این رشته باید بتواند اطلاعات را جمع آوری، دسته بندی و پردازش کرده و به موقع از آنها استفاده نماید. از همین رو کارشناس این رشته باید مبانی کامپیوتر را بلد باشد؛ به عبارت دیگر هسته اصلی این رشته همان هسته اصلی مهندسی کامپیوتر است.

 

هدف از ایجاد این رشته در آزمون کارشناسی ارشد تربیت متخصصانی است که در زمینه ی مطالعه، طراحی، ساخت و راه اندازی  و نگهداری سیستم   های سخت افزاری و نرم افزاری جمع آوری، سازمان دهی، طبقه بندی، استفاده  و انتقال اطلاعات تبحر لازم را داشته باشند.

 

 

عناوین درسی مورد سوال در این رشته به این شرح است1. زبان تخصصي2.دروس مشترك (ساختمانهاي گسسته,ساختمانهاي داده ها,طراحي الگوريتم, مهندسي نرم‌افزار, شبكه‌ها ي كامپيوتري)3.اصول و مباني مديريت4.اصول طرا حي پايگاه‌ داده‌ها5.هوش مصنوعي6.سيستمهاي عامل7.معماري كامپيوتر. ضرایب دروس در گرایش های مختلف نیز به این صورت است: 1.تجارت الكترونيكي، سيستمهاي چندرسانه‌اي و مهندسي فناوري اطلاعات(1, 2, 1, 1, 1, 1, 0)،2- مديريت سيستمهاي اطلاعاتي(1, 2, 2, 1, 1, 1, 0) و 3- امنيت اطلاعات و شبكه‌هاي كامپيوتري(1,‌ 2, 0, 1, 1, 1, 1).

 

همانطور که ملاحظه می کنید اکثر دروس امتحانی این رشته در آزمون کامپیوتر نیز وجود دارند لذا درصد زیادی از داوطلبان رشته کامپیوتر در آزمون این رشته هم شرکت می کنند، دانشجویان و دانش آموختگان رشته صنایع نیز از داوطلبان اصلی این رشته هستند. علاوه بر این با توجه به جذابیت، زیبایی و کاربرد این رشته داوطلبان زیادی نیز از سایر رشته ها در آزمون این رشته شرکت می کنند.

 

 فرصت های شغلی فراوانی نیز برای دانش آموختگان این رشته مهیاست.

 

 

 

 

 



چهار شنبه 13 مهر 1390برچسب:فناوري اطلاعات, :: 14:0 ::  نويسنده : m
 
مدیر ارشد ایرانی شرکت مایکروسافت در بخش تولیدات و تیم توسعه موتور جستجوی بینگ پس از هفت و نیم سال فعالیت این شرکت را ترک کرده و به گوگل پیوست.
به گزارش خبرگزاری مهر، ساناز اهری جوانترین مدیر تولید شرکت مایکروسافت پس از هفت سال و نیم فعالیت در این شرکت، مایکروسافت را رها کرده و به شرکت رقیب یعنی گوگل ملحق شد.
آخرین مسئولیت او در مایکروسافت مدیریت برنامه های موتور جستجوی بینگ بوده و زیر نظر "برایان مک دنالد" معاون مدیریت موتور جستجوی بینگ فعالیت می کرده است.
وی پس از ترک مایکروسافت و پیوستن به گوگل وظیفه مدیریت تبلیغات محصولات گوگل را در سیاتل و شمال غرب اقیانوس آرام را به عهده گرفته است.
بر اساس گزارش تک کرانچ، اهری در زمان مسئولیت خود در مایکروسافت، یکی از تاثیرگذارترین افراد در بالا بردن کیفیت و پیشرفت جستجو در این شرکت به شمار می رفت. وی همچنین یکی از ارشد ترین اعضای تیم تولید در دوره توسعه و راه اندازی موتور جستجوی بینگ بوده است.


صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما یاران همیشگی وبلاگ دنیا از این که این وبلاگ را انتخاب کرده اید از شما متشکرم.در این وبلاگ سعی شده تا از همه ی موضوعات مطالبی مفید قرار بگیرد.امیدوار هستم تا مورد پسند شما واقع شود و از شما دوستان تقاضا دارم تا نظرات خود را در جهت بهتر شدن این وب در اختیار من بگذارید. با تشکر
آخرین مطالب
نويسندگان
m


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 67
بازدید هفته : 69
بازدید ماه : 68
بازدید کل : 44631
تعداد مطالب : 125
تعداد نظرات : 28
تعداد آنلاین : 1





برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

فال امروز

Pichak go Up
تماس با ما
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت